Rabu, 21 Disember 2011

Kerja Politik Menyempurrnakan al Quran Dilaksanakan Sepenuhnya




Bagi melaksanakan petunjuk didalam al-Quran itu, mestilah menunaikan perkara yang wajib iaitu politik kerana semua perintah dalam al-Quran tidak dapat dilaksanakan kecuali dengan politik.

Al-Quran yang diturunkan oleh Allah dalam bulan Ramadhan mengandungi perintah-perintah Allah yang wajib dilaksanakan oleh manusia.

Dalam masa yang sama, hanya manusia yang bertaqwa sahaja yang menerima al-Quran manakala sebaliknya mereka yang tidak bertaqwa tidak akan menerima al-Quran

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, Al-Quran bukan sahaja dibaca tetapi juga menjadi petunjuk kepada manusia, dalam semua urusannya.

Oleh itu, katanya, bagi melaksanakan petunjuk didalam al-Quran itu, mestilah menunaikan perkara yang wajib iaitu politik kerana semua perintah dalam al-Quran tidak dapat dilaksanakan kecuali dengan politik.

"al-Quran hanya diterima oleh mereka yang bertaqwa kepada Allah, dalam masa yang sama Allah menjadikan tujuan kuasa adalah untuk bertaqwa kepada Allah,

"Oleh kerana al-Quran bukan hanya dibaca, yang penting menjadi petunjuk kepada manusia dalam semua urusan mereka, bagi melaksanakan petunjuk ini mestilah menunaikan perkara yang wajinb iaitu politik,

"kita tidak boleh melaksanakan semua perintah al-Quran, melainkan dengan politik,"katanya ketika berucap dalam Majlis Iftar bersama para petugas pejabat Perhubungan PAS negeri Terengganu.

Menurutnya nabi Muhammad SAW  telah berhijrah ke Madinah untuk menubuhkan sebuah kerajaan bagi tujuan melaksanakan kewajipan politik.

"Setelah ada orang (Madinah) yang mahu menerima (Islam) dan berlakunya hijrah, ditegakkan kerajaan Islam yang diwajibkan itu, barulah Allah menyempuirnakan al-Quran,"katanya.

Oleh kerana itu, katanya, umat Islam mestilah faham, kerja politik adalah suatu kerja yang sangat besar dan penting, bagi menyempurnakan ajaran al-Quran itu dilaksanakan sepenuhnya.


Beli stok emas guna wang bayaran hutang pinjaman peribadi, rumah, kereta dan kad kredit


2 ulasan:

  1. Hari yang baik,
    Nama saya Marcu Dorlca, saya berasal dari Romania. Saya ingin memberi keterangan mengenai peminjam yang baik yang menunjukkan saya cahaya selepas dia ditipu oleh dua peminjam antarabangsa yang berlainan di Internet, semuanya berjanji untuk memberi saya pinjaman selepas mereka membuat saya membayar banyak cukai dan mereka tidak memberi saya apa-apa dan tidak mempunyai sebarang keputusan yang positif. Saya telah kehilangan wang yang saya hasilkan dan jumlah itu (3,000 euro). Suatu hari saya melayari internet yang kelihatan keliru dan frustrasi, maka saya mendapat kesaksian dari seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya terikat dengan kredit yang sah dan boleh dipercayai Puan Alicia Radu (aliciaradu260@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian saya memberitahu mereka tentang bagaimana saya telah dirompak oleh dua pemiutang yang berbeza yang tidak Lebih daripada memberi saya lebih banyak kesakitan. Saya menerangkan kepada mereka melalui e-mel. Mereka memberitahu saya untuk berhenti menangis kerana saya akan mengambil pinjaman saya dari syarikat mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah menyelesaikan borang pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya telah diminta dan saya telah diberi pinjaman sebanyak 25,000.00 € oleh syarikat besar ini. Di sini saya gembira dengan keluarga saya hari ini kerana ibu Alicia Radu memberi saya pinjaman, maka saya bersumpah kepada diri saya sendiri bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya. Saya fikir orang lain juga menjadi saksi dan pemiutang yang sama. Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan? Mohon dan cepat hubungi ibu dengan e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (marcudorlca750@gmail.com)

    BalasPadam
  2. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena telah membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman, saya telah membutuhkan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berhutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dijalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya menelepon Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan saya terkejut ketika pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya ditransfer ke rekening saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah mukjizat dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya jamin bahwa Anda akan bersaksi seperti yang saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

    BalasPadam