Jumaat, 3 Oktober 2014

Wukuf di Arafah


Wukuf di Arafah. Pastinya para jemaah haji di sana menanti penuh debaran masuknya waktu yang sangat istimewa ini.
Bagi kita yang tidak mengerjakan haji, melakukan ibadah tertentu seperti berpuasa, berzikir dan berdoa amat dituntut pada waktu ini.

Berdoa pada hari Arafah, terutama selepas masuknya waktu Wukuf hingga menjelang masuk Maghrib, adalah antara amalan yang sangat baik kerana ia antara waktu terbaik dan mustajab untuk memohon keampunan daripada Allah SWT.

Sayidina Usamah bin Zaid meriwayatkan, ketika beliau menunggang bersama Rasulullah SAW pada hari Arafah, beliau melihat baginda mengangkat kedua-dua belah tangannya berdoa kepada Allah SWT, sehinggakan apabila unta Baginda duduk dan terjatuh talinya, Baginda terus mencapainya dengan sebelah tangan, manakala tangan yang sebelah lagi masih tetap diangkat (terus berdoa)."

Nota: Waktu Wukuf di Arafah pada hari ini adalah kira-kira pukul 11.45 pagi (4.45 petang waktu Malaysia).

1 ulasan:

  1. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    BalasPadam