Isnin, 31 Disember 2018

HANYA ZAMAN PERDANA MENTERI KE-4 DAN KE-7 BERLAKU TANGKAP DAN TAHAN KETUA-KETUA NGO DAN PEJUANG.

ASSALAMUALAIKUM WBT

Berita sahabat AMBO Dato Azwanddin Hamzah Presiden JMM dan Pengerusi Gagasan 3 ditahan semalam tidak mengejutkan AMBO yang berada dalam 2 program berasingan.

Soal siasat puluhan kali dengan pelbagai dakwaan.Tangkap dan tahan merupakan kebiasaan kepada rakan-rakan seperti kami terutama Dato Azwanddin.Sebelum kami melakukan apa-apa gerakan sudah pasti kami mengkaji apa kesan dan keberangkalian apa yang bakal kami berdepan sehingga ke tahap ugutan bunuh atau ugutan memenggalkan kepala sekali pun.Kami bukan semberono.

Berbalik kepada tajuk dan kes tangkapan Dato Azwanddin.Walau AMBO tidak bersama dalam program tersebut kerana berada dalam program berasingan tapi AMBO yakin “Serang Balai Polis” bukan keseluruhan maksud dan ucapan Dato Azwanddin.

Jika pada awal ayat ucapan beliau itu merupakan satu penjelasan. "Jika penjenayah dan pembunuh Adib tidak ditangkap ...kita akan beramai-ramai serang balai polis untuk kita tuntut pihak polis tidak melakukan pendakwaan terpilih dan kita harap pihak polis tidak tunduk dengan tekanan pihak-pihak tertentu untuk menyembunyikan fakta sebenar kes”

"Jika" kita berada ditempat itu sekali pun kita tidak menganggap itu satu ayat hanya untuk menyerang balai polis atau mengajak hadirin berperang dengan polis.Ditambah lagi dengan perkataan “Jika” yang digunakan itu bukanlah satu provokasi untuk menyerang atau berperang dengan polis.

Isunya hanya disebabkan pemerintah hari ini semakin tertekan dengan pelbagai isu dan formula yang sama zaman kebangkitan reformasi 1998 kembali digunakan yaitu ”Tangkap dan Tahan”

Terutama Bangsa DAP yang semakin hari merasakan mereka sedang berdepan kemarahan Bangsa Melayu Islam. Cubaan mereka untuk meranapkan ekonomi dan politik Islam Melayu bila mereka berkuasa dihidu awal kerana kerakusan dan sikap tidak sabar mereka yang menggunakan kuasa sehingga tembelang mereka boleh dilihat oleh setiap mata dan didengari oleh setiap telinga Umat Islam Bangsa Melayu. Bangsa DAP sedang menuntut kerusi Timbalan Perdana Menteri dari Mahathir seperti perjanjian sebelum pru 14.

Bangsa DAP sedang tertekan apabila boneka mereka seperti P.Wathya Morrty telah gagal dalam perencanaan politik Bangsa DAP apabila Isu ICERD membangkitkan kemarahan Orang Melayu Islam dan Isu Kuil yang menjerut leher mereka apabila terpaksa menggunakan Polis dan memberikan tekanan dalam siasatan agar membuka ruang penjenayah dan pembunuh boleh dibawa lari sebelum ditangkap kembali.Sudah pasti jika pelaku dan pembunuh Adib  dapat diberkas maka akan banyak lagi cerita yang bakal keluar dan terdedah dan akhirnya bakal merungkai satu konspirasi yang selama ini mereka rancang untuk menyerang Melayu dan Islam. Kenapa seorang peguam India mengupah kumpulan melayu dalam isu Kuil India?

AMBO cukup yakin dan percaya skrip dan cerita yang sama rakyat akan dengar selepas ini. Apabila kecoh dan bangkitnya kumpulan pendesak untuk menuntut keadilan keatas Adib dan mendesak agar siasatan dijalankan dengan adil maka akan ada india yang bakal dijadikan kambing hitam yang akan ditangkap dan kes dianggap selesai. Percayalah wahai rakyat.Tunggu dan lihat. Penjenayah dan pembunuh sebenar telah lari dan tidak berada di Malaysia dan _kambing hitam_ akan ditangkap dan didakwa nanti.

Sebelum ini ada barua dan blogger Melayu yang menyatakan kepada AMBO seawal perlantikan Peguam Negara yang bukan Melayu Islam kononnya tiada kesan kepada Islam Melayu atas lantikan Peguam Negara dari kalangan bukan Islam dan Melayu maka hari ini dakwaan barua dan blogger ini jelas meleset.Ini bahananya apabila Peguam Negara dari kalangan bangsa lain selain melayu islam.Kenapa sehingga hari ini tidak ada arahan dari peguam negara untuk mendakwa pembunuh Adib yang sebelum ini didakwa dibawah Seksyen 307 Cubaan Bunuh dan dibebaskan tetapi apabila ADIB meninggal maka mereka yang diberikan Jaminan Polis sebelum ini tidak ditangkap semula untuk dituduh dengan Seksyen 302 kerana membunuh?

Sehingga hari ini kita tidak nampak dan baca kenyataan dari Peguam Negara India Kristian ini.

Kepada pihak Polis AMBO mengharapkan anda semua bersedia berdepan dengan tekanan rejim zalim yang pernah digelar MahaFiraun satu ketika dulu.Jangan ada pendakwaan terpilih.Jangan ada tangkapan terpilih.

Apakah besar kesalahan Dato Azwanddin hanya berucap jika mahu dibandingkan dengan pelaku dan pendemo yang mencederakan seorang anggota polis dan menerbalikkan kenderaan polis dihadapan Sogo ketika BERSIH satu ketika dulu.Peliknya AMBO tidak terbaca atau tahu pun apa tindakan pihak berkuasa terhadap pelaku yang mencederakan anggota polis dan menerbalikkan kereta polis tersebut.Apakah ucapan Dato Azwanddin jauh lebih bahaya dari beberapa siri penghinaan pengguna facebook terhadap YDP Agong dengan pelbagai cacian oleh Bangsa DAP.

Sekali lagi AMBO berharap Pihak Polis menjalankan tugas mereka yang profesional dengan integriti yang tinggi tanpa boleh ditekan oleh pihak-pihak yang mahu menggunakan polis sebagai benteng mereka untuk terus menentang *Orang Melayu* di Malaysia ini.Jangan ada pendakwaan terpilih dan tangkapan terpilih.

Rakyat Memerhati

AMBO
19 RabiulAkhir 1440H

Tiada ulasan:

Catat Ulasan