Khamis, 5 September 2013

Pertempuran antara jama’ah solat dan pelajar-pelajar Al-Aqsa menentang tentera-tentera dan pemukim Zionis


Al-Quds – Menyusul terjadinya dua kali pertempuran antara jama’ah solat dan pelajar-pelajar Al-Aqsa menentang tentera-tentera dan pemukim Zionis, kelompok radikalis Zionis bahkan tidak serik, malah para rahib bersama kelompok pemukim Yahudi lain nya terus menyerbu Al-Aqsha pada Khamis 05/9/2013. Para Rahib menggunakan pakaian khusus Haikal (kuil) yahudi yang sedang dibangunkan di atas Al-Aqsa, bilamana masjid Al Aqsa telah hancur rata dengan tanah maka Haikal akan tersergam. Mereka bahkan melakukan latihan ibadah di dalam halaman Masjid Al-Aqsa dan di kawal dengan penjagaan ketat oleh pasukan khusus Polis Israel.

Menurut sejumlah pegawai di Al-Aqsa menyebutkan, seragam yang dipakai rahib-rahib Zionis ini adalah pakaian khusus yang akan digunakan saat mereka telah mendirikan kuil Zionis di atas reruntuhan Al-Aqsha, menurut ajaran dari kitab Talmud Yahudi.

Turut terjadi ketegangan antara jama’ah solat dan para pelajar menetang kelompok pemukim Yahud dan rahib Zionis dan Tentera Israel. Terdengar laungan suara takbir dari warga muslim dan pasukan Zionis melakukan penjagaan ketat di sekitar Al-Aqsh dan melindungi warga Yahudi yang sedang melakukan ibadah mereka di Al Aqsa.



Dari Palestina.. Saudari-saudari kita di Jalur Gaza juga tidak ketinggalan mengambil bahagian dalam aksi protes dan mengutuk tindakan Yahudi Zionis menodai Masjidil Aqsa juga mengutuk penahanan Syeikh Raed Salah..



GAZA :Saudara-saudara Muslim kita di Palestina di Jalur Gaza keluar beramai-ramai melakukan aksi protes pada Rabu (4/9/2013) untuk mengutuk pelanggaran yang dilakukan Yahudi “Israel” di kompleks Masjid Al-Aqsa, lapor Ma’an News Agency.

Para Muslim Palestina yang beramai-ramai melakukan protes itu bergerak dari sebuah Kompleks di pusat Kota Gaza menuju ke Pejabat utama PBB.

Mereka membawa bendera Palestina dan sepanduk bertuliskan: “Al-Aqsa dalam bahaya” dan “Perlawanan adalah satu-satunya cara untuk membebaskan Al-Aqsa.“

Pertempuran turut dilaporkan telah terjadi antara warga Palestina dan tentera zionis setelah sekelompok Yahudi “Israel” memasuki kompleks Masjid Al-Aqsa pada hari Rabu.


Gambar: Sheikh Raed Salah ditahan. Beliau antara pimpinan dalam Ikhwan Muslimin. Begitulah, Dunia adalah penjara bagi orang-orang yang beriman.

Hasbunallah Wa Ni'mal Wakeel.
#pray4syria #pray4egypt #pray4palestine #R4BIA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan