Rabu, 7 Februari 2018

SEMAKIN PARAH DAN MAKIN BERNANAH KERANA TANPA KITA SEDAR UMAT ISLAM DIMALAYSIA BEGITU RAMAI YG BERILMU TETAPI BERFIKIRAN LIBERALISM... ISLAM MAKIN KECUNDANG DALAM PUCUK PIMPINAN FAHAMAN LIBERAL!!!

Begitu hebat cabaran Pas hadapi sejak ini utk menguatkan syiar islam..malah banyak tentangan yg dihadapi tidak kira dr media yg sentiasa memutarbelitkan segala yg diutarakan oleh pemimpin² dr Pas..bukan itu juga dr musuh membenci Pas juga dr Pakatan Harapan juga tidak ketinggalan utk memburukkan Parti Islam ini..
Pelbagai cara pelbagai fitnah ada saja kunjung hari utk menghentam pimpinan Pas..
Malah dr UMBN juga mengupah cyber² mereka utk mengelirukan penyokong Pas agar penyokong Pas menjadi tertanya²...

Sikap apakah yg mereka bawakan utk memecahkan jemaah Islam sehingga sanggup menfitnah pimpinan Pas..Sehingga hilang seorg akhalak umat Islam yg sanggup menfitnah bg menghalalkan cara mereka..Jika dilihat dr semua sudut jenuh penyokong Pas menjawap persoalan yg mereka bwkan...
Sehingga pihak Pakatan Harapan lupa apa agenda mereka dlm pihak pembangkang...

Bagi sy sebagai penulis sy melihat mereka begitu gentar utk Pas menang kerana mereka takut Pas akan menyemarakkan ideologi Islam kerana mereka² ini yg berfahaman liberalism dan sekular... Dengan terjahan dunia langit terbuka kelompok ini dengan aktif menebarkan sikap serta pandangan mereka, bahkan secara terbuka mengadakan bantahan awam untuk berekspresi akan tuntutan-tuntutan mereka. Mereka secara terbuka menyerang institusi agama negara ini serta berkolabarasi dengan sesiapa sahaja yang menyokong perjuangan mereka.

Terjahan kepada Islam berlangsung sepanjang zaman dan menuntut umat Islam berdada dengan penyelewengan ini. Antara kebobrokan yang kian mendapat tempat dalam kalangan umat Islam yang jahil ialah fahaman Islam liberal, menyusup secara diam dan pantas dalam akar ummah di pelbagai posisi.

Bentuk-Bentuk Pemikiran Golongan Islam Liberal....
Mereka menganut fahaman pluralisme..Iaitu fahaman yang menyatakan bahawa semua agama adalah sama yakni benar belaka. Orang Islam tidak boleh meyakini bahawa hanya agama Islam sahaja yang benar. Sebaliknya mereka hendaklah mengiktiraf agama lain juga benar dan betul. Urusetia Jaringan Islam Liberal, Ulil Abshar Abdalla dalam majalah Gatra (Indonesia) keluaran 21 Disember 2002 menyatakan: “Semua agama sama. Semuanya menuju jalan kebenaran”.
Dengan fahaman inilah, maka lahirnya ideologi Pancasila di Indonesia. Darinya juga, penganut fahaman Islam liberal menyeru agar dibenar perkahwinan campur antara agama kerana semua agama adalah benar dan betul dan perkahwinan sebegini sememangnya telah diamalkan di Indonesia menunjukkan kejayaan besar golongan Islam liberal di sana. Di Malaysia, penularan fahaman pluralisme dapat dilihat dalam kes-kes berikut:

Kerana terpengaruh dengan fahaman pluralisme inilah maka beberapa Menteri Muslim dan sebuah NGO muslim (iaitu Sisters In Islam) telah turut menyokong penubuhan InterFaith Council (IFC) atau Majlis/Suruhanjaya Antara Agama-Agama. Suruhanjaya Antara Agama ini dicadangkan oleh MCCBCHS atau Majlis Kristian Budha Hindu dan Sikh Malaysia melalui memorandum yang telah dihantar ke Majlis Peguam pada 21 Ogos 2001.

Mendesak agar diberikan hak kebebasan murtad untuk penganut Islam di Malaysia.. golongan Islam liberal di Malaysia antara yang mendesak agar penganut Islam diberi hak untuk murtad dari agama (Islam) tanpa sebarang tindakan undang-undang dan tanpa tertakluk dengan keputusan Mahkamah Syariah...
Bagi kelompok Islam liberal yang jahil ini mereka berhujah bahawa hak untuk murtad menurut mereka adalah kebebasan beragama yang juga diakui oleh al-Quran. Mereka menyalah tafsirkan ayat Allah yang berbunyi; “Tidak ada paksaan dalam agama”. (Al-Baqarah; 256)

Menurut tafsiran ulama tafsir yang muktabar, ayat di atas hanya terpakai bagi orang bukan Islam, yakni mereka tidak harus dipaksa untuk menganut Islam kecuali dengan kerelaan sendiri. Adapun bagi penganut Islam, maka mereka wajib beramal dengan segala tuntutan Islam termasuk tuntutan memelihara akidah dan iman.

Dalam kes murtad, orang Islam yang keluar daripada agama akan dikenakan hukuman yang berat di akhirat dan di dunia. Hukuman di akhirat ia akan dihumbankan Allah dalam neraka untuk selama-lamanya.

Malah dalam para² ilmu agama juga ada yg berfahaman liberal sehingga mempertikaikan surah hadis.. Menurut golongan Islam liberal, al-Quran perlu ditafsir semula tanpa terikat dengan tafsiran ulama terdahulu. Tafsiran ulama terdahulu telah jauh ketinggalan dan tidak sesuai lagi untuk zaman sekarang. Dalam mentafsir al-Quran tidak perlu terikat dengan ilmu Asbabun-Nuzul, Nasikh wal Mansukh, tafsiran Rasulullah, para sahabat dan ahli-ahli tafsir terdahulu. Memadai menurut mereka tafsiran itu menepati logik akal dan rasional.

Jelasnya, golongan Islam liberal mengajak umat Islam kepada penafsiran ayat-ayat al-Quran berdasarkan ilmu akal semata-mata. Kerana itu mereka awal-awal lagi telah menolak hadis Nabi yang bermaksud, “Sesiapa yang mentafsir al-Quran dengan akal fikirannya semata-mata, maka sediakanlah tempat duduknya dari api neraka” dengan mendakwa hadis tersebut bercanggah dengan al-Quran yang menyeru manusia supaya berfikir, merenung dan menggunakan akal..

Jadi utk menwujudkan negara Islam diMalaysia kita sebagai masyarakat yg mengaku Islam juga perlu menwujudkan kefahaman diri mengenai Islam dan keluar dr landasan berfikiran liberal tanpa kita sedar...
Utk menjadikan negara Islam bukan mudah kerana kita sebagai umat Islam harus bertanggungjawap dalam menjadi perantaraan...bukan hanya mahu negara maju bebas rasuah tetapi kita juga harus bebas dr gejala yg bertentangan dgn Islam..

Sudah jelas lagi Parti Islam Semalaysia sudah membawa apa yg diajar oleh Rasullulah kita dgn menyebarkan dakwah walaupun ianya sering disalah tafsir..
Kita sebagai umat Islam gunalah akal sebagai umat Islam kita tidak perlu ragu² kpd PAS..kerana mengundi Pas dpt menyelamatkan Aqidah kita utk masa depan..

UndiPas💚💚💚✅✅

SAL NASIR
07 FEB 2018

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1997565100497231&id=1405388713048209

Tiada ulasan:

Catat Ulasan