Jumaat, 8 November 2013

Mufti kerajaan Saudi , Abdulaziz Al Sheikh melarang para pemuda Pergi Jihad Ke Syria

 
Mufti kerajaan Saudi , Abdulaziz Al Sheikh melarang para pemuda

Ulama Thaghut Saudi : Saya Tidak Menyarankan Para Pemuda Pergi Jihad Ke Syria

RIYADH ( Reportase Islam ) - Menurut sebuah laporan pada hari Isnin di surat kabar Saudi Al - Hayat , salah satu Mufti kerajaan Saudi , Abdulaziz Al Sheikh melarang para pemuda untuk berangkat membela para ' pemberontak ' di Syria.
Mufti tersebut menyatakan bahawa perang di Syria adalah perang saudara.

"Saya tidak menyarankan orang untuk pergi ke sana. Anda akan menjadi beban bagi mereka, apa yang mereka inginkan dari anda adalah doa. "

" Muslim harus takut Tuhan dan tidak menipu pemuda Muslim serta mengeksploitasi kelemahan para pemuda dan kurangnya wawasan yang mendorong mereka ke jurang ," kata Abdulaziz Al Sheikh dipetik oleh akhbar tersebut .

Fatwa mufti tersebut telah disepakati oleh kerajaan thaghut Saudi , hal ini dilakukan kerana kerajaan takut jika para pemuda telah pulang ke Saudi akan menggunakan pengalamanya untuk menyerang kerajaan thaghut Saudi.


Hal ini pernah dilakukan oleh para pemuda yang dididik oleh Syeikh Usamah Bin Laden pada perang Afghan- Soviet kemudian para pemuda pulang ke rumah dan menyerang kerajaan pada tahun 2003 sehingga 2006 .


Perlu diperhatikan dari pendapat mufti thoghut tersebut adalah ketakutan mereka terhadap bangkitnya para pemuda Saudi yang sedar akan agamanya.
Thaghut dan Ansarnya telah berdusta mengatakan bahawa perang Syria adalah perang saudara , padahal keimanan dan kekafiran tidak akan pernah boleh bersatu , sampai gajah masuk ke lubang semut.

Mereka tidak sedar , ketika para pemuda Saudi secara diam-diam berangkat ke Syria bergabung dengan Mujahidin .
Jumlah mereka bahkan sampai ribuan pemuda, besar kemungkinan mereka akan paham bagaimana sebenarnya kerosakan kerajaan di negeri mereka Saudi.

Source: Aljazeera / al- mustaqbal.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan