Selasa, 23 April 2013

Kesesatan Rasul Dahri...... SEBARKAN




Rasul Dahri dilahirkan di Singapura pada 27 Mei 1953, merupakan warganegara 
Singapura, orang sebegini jadi idola dan sumber ulama freemason muda umno? 
patutlah pun. kami sudah faham sekarang, tidak mengapalah, memperjualkan
islam lebih di hormati di dunia dari memperjuangkan islam.





Mohon SEBARAN semua pihak DAN TINDAKAN dari Pihak berkuasa. Siapa yang jemput Rasul Dahri masuk stesen TV Malaysia. Siapa yang beri dia TAULIAH? Mohon SEBARAN DAN TINDAKAN dari Ustaz Ustaz yang punya "Authority".

Kesesatan rasul dahri.. apa kata Ustaz Azhar Idrus..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QVYapT2zo0Q

rasul dahri dilabelkan sesat oleh JAKIM, cuba check
http://www.erapasca.com/2012/12/pecah-berita-idola-ulama-muda-umno-di.html

EDIT: Majlis Fatwa MENGHARAMKAN buku Encik Rasul Dahri
http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/pengharaman-buku-buku-tulisan-saudara-rasul-dahri-yang-telah-diperakui-haram-0

Mohon KESEPAKATAN SEMUA PIHAK DALAM ISU INI. Bagaimana orang yang terkenal mendustakan ulama, di ban di Masjid Masjid seluruh Negara BOLEH MASUK TV AL HIJRAH dengan mudah. MOHON KESEPAKATAN!

15 ulasan:

  1. knpa takut sangat dgn Ust. Rasul Dahri...kalau akidah kukuh paham Alquran, Paham Al-Hadis dgn pemahaman para Sahabat Rasulullah....tak perlu risau-risau lagi. Kalau dia kata sesuai dgn 2 sumber tadi terima je la....kalau al Fadhil ust. Azhar Idrus cakap tak seiring dgn dua sumber tersebut kena tolak juga....
    Tak Taksub.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. aya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Padam
  2. Ambo minat dgn URD nih. tapi takde la taksub. URD sangat menekankan bab akidah dlm kuliah & buku2 beliau, siap dgn dalil yg qat'ie yg ade rujukan lagi. bukan macam ust sorang tuh.. tekankan bab infak & "derma jihad" je bila dah nak habis ceramah..

    satu lagi, peminat UAI pakai pulak cakap jakim ye? bukan ke jakim tu sebahagian dari kerajaan umno.. mana boleh pakai cakap diorang, kan? kan?

    BalasPadam
  3. UIA pun terbaik juga..cara masing2..yang penting, hidup islam..

    BalasPadam
  4. Kita mengangkat tangan ke langit ketika berdoa bukanlah kerana Allah berada dilangit akan tetapi kita mengangkat tangan ke langit kerana langit merupakan kiblat bagi doa, tempat terkumpulnya banyak rahmat dan berkat. Sepertimana kita menghadap ke arah ka’bah ketika solat tidaklah bererti Allah itu berada di ka’bah akan tetapi kerana ka’bah itu kiblat bagi solat. Inilah yang telah dinyatakan oleh para ulama Islam. Saidina Ali (semoga Allah meredhoinya) turut menjelaskan: ” Akan kembali satu kaum dari umat ini ketika hampir hari kiamat kelak mereka menjadi kafir, lantas sesorang lelaki bertanya: ‘ Wahai amirul mu’minin! Kekufuran mereka itu disebabkan apa? kerana mengada-adakan sesuatu dalam urusan agama atau mengingkari sesuatu dalam agama?’ Saidina Ali menjawab: Kekufuran mereka kerana mengingkari sesuatu dalam agama iaitu mereka mengingkari Pencipta mereka dengan menyifatkan Pencipta itu berjisim dan beranggota”.

    BalasPadam
    Balasan
    1. perrgghhh...sedap betul riwayat ko yea? siap istilah jisim lagi. kalu nk berbohong atas nama nabi ko takut, ko guna pulak sahabat yea?

      Padam
    2. perrgghhh...sedap betul riwayat ko yea? siap istilah jisim lagi. kalu nk berbohong atas nama nabi ko takut, ko guna pulak sahabat yea?

      Padam
    3. Haha.. Puak2 bidaah bengang.. Nk minom air telaga kautsar ..tgglkan lar bidaah ..ikuti sunnah rasullulah dan al quran sehabis2 nya

      Padam
  5. dimana ada kajian rutin ustadz rasul dahri di johor?

    BalasPadam
  6. article pengharaman buku itu semua diterbitkan pada tahun 2003/2004. tak dinafikan masa tu, ramai antara kita semua masih jahil tentang sunnah/hadith. apatah lagi tentang yg mana sahih dan mana palsu.

    sudah semakin ramai masyarakat melayu kita memahami quran dan hadith, jadi mereka dah boleh menilai sendiri.

    contohnya: Negeri Pulau Pinang mengharamkan bulu "Imam Syafie (Rahimahullah) Mengharamkan Kenduri Arwah Tahlilan, Yasinan dan Selamatan"

    kan itu dah terangkan dalam kita Imam Syafie sendiri?

    BalasPadam
  7. betul tu sadist masarakat sudah mula faham dan yg dah faham bertambah faham yg x faham ketua2 agama.takapalah pertolongan Allah tu ada yg penting kita yg faham sunnah terus sampaikan semoga Allah beri ganjaraan.

    BalasPadam
  8. betul tu sadist masarakat sudah mula faham dan yg dah faham bertambah faham yg x faham ketua2 agama.takapalah pertolongan Allah tu ada yg penting kita yg faham sunnah terus sampaikan semoga Allah beri ganjaraan.

    BalasPadam